kariéra v Chomutově

Energetický manažer/manažerka

tajemník MMCH vyhlašuje výběrové řízení na obsazení pracovního místa na dobu neurčitou

„Energetický manažer/manažerka“

na odbor majetku města s místem výkonu práce Statutární město Chomutov

Termín uzavření přihlášek
16. června 2025 do 12:00

Popis pozice.

Máte rádi výzvy a dynamické pracovní prostředí a nedělá Vám problém řešit nenadálé pracovní situace? Jste schopni se rychle orientovat v nové problematice a nevadí Vám práce v zátěžových situacích? V tom případě bychom Vám rádi představili stručný souhrn činností energetického manažera/manažerky:

  • nastavení energetické politiky města včetně nastavení systému agendy energetického managementu a následně zajišťování plnění úkolů, které tato politiky vytyčí a naplňování agendy energetického managementu,
  • zpracování příp. zajištění zpracování energetického plánu včetně akčního plánu a následně zajištění naplňování cílů plánů a konkrétních úkolů vyplývajících z akčního plánu,
  • zavedení informačního systému energetického managementu a následně zajištění jeho funkčnosti a naplňování daty informačního systému energetického managementu (analýza a kontrola věrohodnosti dat uložených v informačním systému) a zajištění komplexnosti dat pro veškeré budovy a energetická hospodářství včetně navazujících činností energetického managementu pro město (přezkoumávání spotřeb energií, sběr, sledování a vyhodnocování dat, dohled na implementací energeticky úsporných opatření a jejich koordinace, nastavení systému energetického plánování),
  • vyhodnocování naplňování územní energetické koncepce,
  • prověření možností a případná příprava projektů EPC,
  • prověřování možností a případná příprava projektů na využití obnovitelných zdrojů,
  • spolupráce v procesu přípravy investičních i neinvestičních projektů s dopadem na energetickou náročnost budov a provozů města,
  • zpracování podkladů pro tvorbu provozního rozpočtu města,
  • zajišťování školení v oblasti energetického managementu všech dotčených osob, koordinace hromadných nákupů energií,
  • příprava interních předpisů města v oblasti hospodaření s energiemi,
  • dlouhodobý monitoring spotřeb energií, sledování anomálií,
  • aktivní vyhledávání dotačních titulů v oblasti úspor energií a návrhy opatření k jejich maximálnímu využití,
  • spolupráce s ostatními organizacemi města na zlepšení energetického managementu SMCH.

Na co se můžete těšit:

  • na 25 dní dovolené a 4 dny indispozičního volna navíc (hrazeno 50%),
  • máme pro Vás nachystanou elektronickou kartu Edenred na stravování ve výši 100 Kč za odpracovaný den, můžete s ní platit v široké síti restaurací a obchodů,
  • příspěvek na soukromé životní pojištění nebo penzijní připojištění ve výši 500 Kč nebo 1.000 Kč po 2 odpracovaných letech,
  • příspěvek sociálního fondu na zotavenou ve výši 8.500 Kč ročně po 2 odpracovaných letech,
  • možnost vzdělávat se v kurzech cizích jazyků s příspěvkem 6.000 Kč ročně dle Vašeho výběru,
  • pružnou pracovní dobu, jistotu a stabilitu práce.

Předpokládaný nástup:

  • dle dohody

Co od vás očekáváme:

  • výborný písemný a ústní projev,
  • dobré komunikační schopnosti, zodpovědnost, vysoké pracovní nasazení,
  • schopnost týmové i samostatné práce, pečlivost, spolehlivost, psychická odolnost,
  • flexibilitu, schopnost pracovat v zátěžových situacích, samostatnost v rozhodování,
  • pokročilá znalost práce na PC (MS Office, Windows, Excel, internet).

Výhodou:

  • orientace v oblasti veřejné správy,
  • znalost práce s projektovou dokumentací,
  • rámcová znalost zákona č. 406/2000 Sb. o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č.458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů v platném znění.

Co nabízíme:

  • rozmanitou pracovní pozici,
  • příležitost k dalšímu profesnímu rozvoji a vzdělávání,
  • pracovní poměr je na dobu neurčitou s tříměsíční zkušební dobou.

Platové zařazení

  • platové ohodnocení v 10. platové třídě podle nařízení vlády č. 466/2024 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě v platném znění, které činí 24.790 Kč – 35.770 Kč dle uznatelné praxe a zajímavý osobní příplatek po skončení zkušební doby a dle pracovního výkonu.

Lhůta pro podání písemné přihlášky:

  • 13.6.2025

Předpoklady pro vznik pracovního poměru:

  • fyzická osoba, která je státním občanem České republiky, členem států EU, případně fyzická osoba, která je cizím státním občanem a má v České republice trvalý pobyt,
  • dosáhla věku 18 let, je způsobilá k právním úkonům, je bezúhonná,
  • ovládá jednací jazyk a splňuje další předpoklady pro výkon správních činností stanovené zvláštními právními předpisy.

Další požadavky

  • minimálně vyšší odborné vzdělání (DiS.), případně vysokoškolské vzdělání v alespoň bakalářském stupni
  • praxe na úseku energetiky,
  • zkušenosti s energetickým managementem, znalost právních předpisů v oblasti hospodaření s energií
  • řidičský průkaz skupiny B

    Informace, jak se do výběrového řízení přihlásit a jaké doklady doložit:

    Písemná přihláška musí obsahovat:

    • jméno, příjmení a titul uchazeče,
    • datum a místo narození, státní příslušnost,
    • místo trvalého pobytu,
    • číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana,
    • telefonní a e-mailový kontakt,
    • datum a podpis uchazeče.

    Výčet požadovaných dokladů k přihlášce:

    • životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech,
    • kopie nebo originál výpisu z evidence rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, případně čestné prohlášení o bezúhonnosti
    • kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
    • kopie nebo originály dalších dokladů prokazujících odbornou vzdělanost.

    Kam pak s přihláškou?

    • Písemné přihlášky s uvedenými doklady v zalepené a označené obálce „Výběrové řízení – OMM-Energetický manažer/manažerka města“ zašlete tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 13.6.2025 do 12:00 na adresu Magistrát města Chomutova, kancelář tajemníka, Zborovská 4602, 430 28 Chomutov nebo doručte osobně v téže lhůtě do podatelny Magistrátu města Chomutova, Zborovská 4602, 430 28 Chomutov.
    • přihlášku v elektronické podobě včetně příloh zašlete datovou schránkou (497beyz) nebo e-mailem na adresu: podatelna@chomutov.cz. Do předmětu zprávy uveďte „Výběrové řízení – OMM-Energetický manažer/manažerka města“ nejpozději 13.6.2025.

      Doplňující informace:

      K pohovoru budou pozváni pouze vybraní uchazeči.

      Vyhlašovatel si vyhrazuje právo nevybrat žádného z uchazečů.

      Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení bez uvedení důvodu.

      Statutární město Chomutov.

      Kontakt na pracovníka pro personální politiku:

      Petra Raszyk

      tel: 474 637 225

      p.raszyk@chomutov.cz