kariéra v Chomutově
Referent odboru školství
tajemník MMCH vyhlašuje podle ust. § 7 zákona č. 312/2002 Sb. výběrové řízení na obsazení pracovního místa na dobu neurčitou
„Referent odboru školství“
místem výkonu práce statutární město Chomutov.

Termín uzavření přihlášek
21. října 2025 do 14:00
Popis pozice.
Máte rádi výzvy a dynamické pracovní prostředí a nedělá Vám problém řešit nenadále pracovní situace? Jste schopni se rychle orientovat v nové problematice a nedělá Vám problém pracovat v zátěžových situacích, tak Vám představíme stručný souhrn činností:
- Správa státních prostředků za školy a školská zařízení v působnosti ORP Chomutov x rozpočty škol a školských zařízení z kapitoly 333 MŠMT
- Zpracování návrhů rozpočtů škol a školských zařízení dle normativů MŠMT
- Sledování průběžného čerpání státních prostředků (vybraných ukazatelů)
- Kontrola podpůrných opatření
- Finanční vypořádání se státním rozpočtem
- Kontrola výkazů o zaměstnancích a mzdových prostředcích
- Výpočty k návrhům na úpravy rozpočtů
- Metodická činnost pro školy v rámci státních financí
Předpokládaný nástup:
- 1. 1. 2026
Co od Vás očekáváme
- výborný písemný a ústní projev, ochotu učit se novým věcem,
- dobré komunikační schopnosti, zodpovědnost, vysoké pracovní nasazení,
- schopnost týmové i samostatné práce, pečlivost, spolehlivost, psychická odolnost,
- flexibilitu, schopnost pracovat v zátěžových situacích, samostatnost v rozhodování,
- aktivní znalost práce na PC (MS Office, Windows, Excel, Internet).
Na co se můžete těšit
- na 25 dní dovolené a 4 dny indispozičního volna navíc (hrazeno 50%),
- máme pro Vás nachystanou elektronickou kartu Edenred na stravování ve výši 100 Kč za odpracovaný den, můžete s ní platit v široké síti restaurací a obchodů,
- příspěvek na soukromé životní pojištění nebo penzijní připojištění ve výši 500 Kč nebo 1.000 Kč po 2 odpracovaných letech,
- příspěvek sociálního fondu na zotavenou ve výši 8.500 Kč ročně po 2 odpracovaných letech,
- možnost vzdělávat se v kurzech cizích jazyků s příspěvkem 6.000 Kč ročně dle Vašeho výběru,
- pružnou pracovní dobu, jistotu a stabilitu práce.
Co nabízíme
- rozmanitou pracovní pozici,
- povinnost rozšířit si vzdělání o zkoušku zvláštní odborné způsobilosti pro správní činnost ve školství (dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC je nutnost složit zkoušku do 18 měsíců od nástupu),
- průběžné každoroční profesní vzdělávání v oboru,
- příležitost k dalšímu profesnímu rozvoji a vzdělávání,
- pracovní poměr je na dobu neurčitou s tříměsíční zkušební dobou.
Platové zařazení
- platové ohodnocení v 10. platové třídě podle nařízení vlády č. 466/2024 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů, které činí 24.790 Kč – 35.770 Kč dle uznatelné praxe a zajímavý osobní příplatek po skončení zkušební doby a dle pracovního výkonu.
Předpoklady pro vznik pracovního poměru úředníka dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb.:
- úředníkem se může stát fyzická osoba, která je státním občanem České republiky, členem států EU, případně fyzická osoba, která je cizím státním občanem a má v České republice trvalý pobyt,
- dosáhla věku 18 let, je způsobilá k právním úkonům, je bezúhonná,
- ovládá jednací jazyk a splňuje další předpoklady pro výkon správních činností stanovené zvláštními právními předpisy,
Další požadavky:
- střední vzdělání s maturitní zkouškou.
Výhodou bude:
- znalosti zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) a zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, v platném znění,
- praxe ve veřejné správě
- znalost účetnictví
- řidičský průkaz skupiny B.
Informace, jak se do výběrového řízení přihlásit a jaké doklady doložit:
Písemná přihláška musí obsahovat:
- jméno, příjmení a titul uchazeče,
- datum a místo narození, státní příslušnost,
- místo trvalého pobytu,
- číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana,
- telefonní a e-mailový kontakt,
- datum a podpis uchazeče.
Výčet požadovaných dokladů k přihlášce:
- životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech,
- kopie nebo originál výpisu z evidence rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, případně čestné prohlášení o bezúhonnosti
- kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
- kopie nebo originály dalších dokladů prokazujících odbornou vzdělanost.
Kam pak s přihláškou?
- Písemné přihlášky s uvedenými doklady v zalepené a označené obálce „Výběrové řízení – OŠ-Referent školství“ zašlete tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 21.10.2025 do 14:00 na adresu Magistrát města Chomutova, kancelář tajemníka, Zborovská 4602, 430 28 Chomutov nebo doručte osobně v téže lhůtě do podatelny Magistrátu města Chomutova, Zborovská 4602, 430 28 Chomutov.
- přihlášku v elektronické podobě včetně příloh zašlete datovou schránkou (497beyz) nebo e-mailem na adresu: podatelna@chomutov.cz. Do předmětu zprávy uveďte „Výběrové řízení – OŠ – referent školství“ nejpozději do 21.10.2025 do 14:00.